Лесно можем да избегнем подобни неприятни ситуации. Просто трябва да отделим малко време, за да сортираме и подредим документите си. Според това, което имате определете категории. Купете си папки с различен цвят за всяка категория. За допълнително удобство може да надпишете папките и дори да им залепите списък с документите, които съдържат.
Преценете дали за личните документи на всеки член от семейството (дипломи, кръщелно, разрешителни, сертификати и така нататък) ще има отделна папка или ще разделите тези документи по вид.
Предвидете и папка за: жилището си (нотариален акт, договори за комунални услуги и други); упътвания и гаранционни карти на уредите и мебелите; кредитите и така нататък.
Не се двоумете да изхвърлите излишните неща, като: прочетени вестни и списания; рецепти, които никога не сте готвили и надали ще сготвите; загубили актуалността си визитни картички; изтекли застраховки; стари каталози и календари; изтекли гаранции; изрезки от вестници и списания.
Когато избира място, на което да съхранявате документите си имайте предвид, че с течение на времето броят им ще се увеличава.
Веднъж преборили се с хаоса не забравяйте, че трябва да поддържате домашния си архив. Създайте си навик веднага да прибирате/връщате документите на местата им. А един-два пъти годишно отделяте по малко време, за да прегледате документите и да изхвърлите станалите ненужни.
Няма коментари:
Публикуване на коментар